Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate

Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate

Dimpotriva, chiar ne pricepem foarte bine la asta. Suntem maestri la dieta si tinem cure de slabire mai ceva ca fotomodelele. Dar sa ne mentinem la noua greutate dupa ce am slabit la dieta? Aia-i deja e fizica cuantica combinata cu integrale triple si sume Riemann.

Cuvinte cheie PNG

De ce, oare, ne-o fi relativ usor sa slabim si sa tinem o dieta, dar, totusi, atat de greu sa ne mentinem ulterior? Cei 3 factori Greutatea noastra corporala din orice moment al vietii noastre este influentata de 3 factori: Factorul de mediu — in ultimele decenii, mediul nostru inconjurator a devenit unul care favorizeaza din ce in ce mai mult luarea in greutate si aparitia obezitatii, intrucat avem la dispozitie alimente ieftine si usor accesibile care faciliteaza consumul caloric excesiv, mult peste nevoile noastre de zi cu zi Factorul comportamental — alegerile noastre alimentare si comportamentul nostru fata Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate mancare sunt unele preponderent precare.

Suntem foarte ocupati, stresati si bulversati in vietile noastre cotidiene, astfel incat esuam sa facem o prioritate din a manca potrivit obiectivelor noastre si ne complacem intr-un mancat inconstient daunator Factorul biologic — homeostaza, adica proprietatea organismului de a mentine un echilibru. De fiecare data cand factorii de mediu sau comportamentali o iau razna, factorul biologic incearca sa restabileasca echilibrul, prevenind organismul sa piarda din greutate foarte mult sau sa ia in greutate considerabil La baza acestor 3 factori sta predispozitia genetica.

De aceea avem cu totii acel prieten care pare ca poate manca orice, oricand si oriunde, ca tot nu ia in greutate, pe cand noi doar daca respiram langa ciocolata, e dezastru si cantarul incepe sa ne spuna sa ne urcam pe rand.

April În ciuda Low Carb, nu reuşiţi să pierdeţi în greutate? În cadrul anumitor studii asociate administrării unei cantităţi reduse de hormon tiroidian la nivel caloric redus pe parcursul unei diete s-a constatat că pierderea de azot a fost prea ridicată. Prin intermediul unui tratament cu administrarea de hormoni tiroidieni în asociere cu dieta s-a realizat degradarea unui volum prea ridicat de musculatură. În situaţia în care au fost consumate pe de altă parte minim 74 g de proteine per i, a fost obţinută o compensare a bilanţului de azot. Aceasta reprezintă însă în principiu o problemă a dietelor stricte privind caloriile.

Cum ne saboteaza propriul organism Fig 1. Impactul factorului biologic asupra mentinerii greutatii [ 1 ] Acum ca am facut cunostinta cu factorii care ne influenteaza greutatea corporala, hai sa vedem Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate lor pe masura ce noi oscilam in greutate.

In primul cadran A, reusim sa ne controlam mediul inconjurator, facem alegeri alimentare potrivite in majoritatea cazurilor si mancam conform necesarului nostru.

Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate

Drept urmare, reusim sa ne mentinem la o greutate stabila. In al doilea cadran B, incepem sa deraiem putin cu alimentatia.

Cei 3 factori

Poate avem o perioada foarte solicitanta si stresanta, iar mancatul sanatos potrivit obiectivelor noastre vezi aici diferenta intre cele 2in limitele necesarului nostru caloric, cade pe locul 2… de la coada.

Asa ca, incepem sa luam in greutate, iar corpul sesizeaza asta si, incercand sa pastreze echilibrul, factorul biologic isi intra in atributii si survin niste adaptari metabolice intr-o tentativa de a limita pe cat de mult posibil aceasta luare continua in greutate. La un moment dat, adaptarile metabolice reusesc sa contrabalanseze factorii de mediu si comportamentali si incepem sa ne mentinem din nou, desi, la o greutate mai ridicata de data aceasta cadranul C. Asa ca, ne reducem aportul caloric, mancand mai putin, si ideal crestem consumul caloric, prin exercitii fizice.

Deci, pentru exact aceleasi miscari si aceleasi activitati, vei arde mai putine calorii. De exemplu, daca mersul pana la bucataria din firma pentru o cafea avea un anumit cost caloric pana acum, de acum acest cost va fi mai mic.

Unul din putinele cazuri cand nu vrei sa fii mai eficient Activitate redusa — dupa cum am vorbit aiciexista mai multe componente care contribuie la consumul total de calorii dintr-o zi, printre care si termogeneza neasociata cu exercitiul fizic NEAT. Fara sa-ti dai seama, te vei foi mai putin, vei merge mai putin pe jos, vei face treburile casnice mai rar s.

ŞTIRILE ZILEI

Intrucat adaptarile metabolice s-au dus in sens invers de data aceasta, pentru a ne impiedica sa ne dizolvam si sa disparem de pe fata Pamantului, necesarul nostru caloric de zi cu zi e mult mai mic acum, la aceeasi greutate, fata de la inceput, inainte sa trecem prin ciclul de ingrasare-slabire cadranul A vs E. Asadar, cand revenim la vechile obiceiuri, greutatea noastra e propulsata ca o racheta de-a lui Elon Musk de la SpaceX. Aici si la pachet. Pornim cu mentalitatea gresita de la bun inceput si consideram aceasta perioada de restrictionare alimentara una tranzitorie.

De cele mai multe ori, din dorinta de a grabi procesul si a vedea rezultate cat mai repede, adoptam o abordarea mult prea agresiva — asa-numitele crash diets — care nu ne fac decat sa ne simtim mizerabil si abia sa asteptam sa scapam de infernul in care ne-am bagat. Acolo, la cadranul E, e problema. Toate functioneaza pentru ca iti ofera fie o structura si reduc mancatul haotic, fie elimina o categorie de alimente, fie iti reduc fereastra in care mananci sau chiar toate combinate.

Aport caloric scazut.

Aceasta necesita transmiterea de informatii cheie la creier, si controlul intrarii alimentelor si este o componenta a echilibrului energetic unde semnalizarea endocrina de la periferie la SNC are un rol deosebit de important. Homeostazia energetica consta in procesele interrelationate integrate de creier pentru a mentine depozitele de energie la niveluri potrivite anumitor conditii de mediu. Homeostazia energetica include astfel reglarea nivelurilor de nutrienti in principalele organe de depozitare grasimea in tesutul adipos, glicogenul in ficat in majoritate ca si in singe glucoza sanguina. Creierul primeste continuu informatii despre depozitele de energie si fluxuri prin organele critice, despre hrana ce a fost mincata si absorbita, si despre energia bazala si situationala necesara tesuturilor.

Nu e nimic magic la nicio dieta. Cele care functioneaza o fac in masura in care iti usureaza misiunea de a fi in deficit caloric. Postul intermitent iti permite sa mananci doar ore din zi. Ai sanse mari sa mananci mai putin caloric.

Greșeli frecvente care te readuc la greutatea inițială (după ce ai slăbit)

Dieta Ketogenica iti interzice o categorie intreaga de alimente cele care contin carbohidrati. Asa ca, parerea mea e ca e in regula sa incepi cu o dieta si sa urmezi mecanic niste pasi, fara a-ti bate capul, initial, de ce ii faci. Iar daca poti s-o transformi intr-un stil de viata ulterior, n-ai decat.

Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate

Dar cred, totodata, ca e vital ca, in timp ce tii dieta respectiva, sa o aprofundezi putin, sa intelegi de ce te pune sa faci unele alegeri si sa intelegi fundamentele nutritiei si ale unei alimentatii echilibrate. Nu e nimic super complicat, crede-ma.

Simpla dieta

Iar dupa asta, ramane la latitudinea ta daca vrei in continuare ceva atat de restrictiv unora chiar li se potrivesc astfel de abordari sau daca vrei ceva mai flexibil.

Planul tau de acti… mentinere! Ai tinut dieta care se potriveste cel mai bine stilului tau de viata, preferintelor tale alimentare si slăbiciune pierdere în greutate și vărsături tale.

Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate

Ai obtinut rezultatele pe care ti le doreai, ai slabit si acum viata ta arata cu totul diferit: esti mai energica, plina de vitalitate, de incredere in sine. Esti o persoana vibranta in jurul careia e o reala placere sa te afli si oamenii, automat, roiesc in jurul tau. Daca esti introvertita, vei avea parte de un cosmar!

Hormoni tiroidieni naturali

Dar daca nu si iti doresti sa fie asa in continuare, nu te culca pe o ureche. Uite cateva obiceiuri pe care vei vrea sa le introduci in noul tau mod de a-ti gestiona greutatea: Fa exercitii fizice — sa fii atent doar la alimentatie si sa tii doar dieta poate functiona, dar cei care adauga si activitate fizica au o rata de succes muuuult mai mare de a-si controla greutatea corporala.

Alternativa: daca detesti exercitiile fizice dedicate adica mersul la sala, la clase, exercitii planificatenu trebuie sa te fortezi sa le faci. Iti plac drumetiile?

Ești mai indulgent

Perfect, fa aia! Iti place sa mergi cu bicicleta? Orice activitate fizica e bine-venita.

  1. Cele mai bune 8 exerciții pentru pierderea în greutate - My Body Guide
  2. Vezi mai multe articole din categoria stiinta-sanatate Pentru noul studiu, Ma şi coautorii au împărţit în două grupe de adulţi obezi cu sindrom metabolic.
  3. Scottish slimmers slabire
  4. Greșeli frecvente care te readuc la greutatea inițială după ce ai slăbit © Autor: Vasiliu Alina Este încurajator să observi rapid rezultatele dorite cu ajutorul unei diete restrictive care poate duce la o pierdere mai rapidă în greutate.
  5. Он медленно потянул к себе микрофон.
  6. Vânătorii de salvare pierderea în greutate
  7. Care este rugăciunea pentru pierderea în greutate
  8. STUDIU: Consumul de fibre ar putea ajuta la pierderea în greutate

Asigura-te ca ai o idee de ce mananci — mancatul pe pilot automat, inconstient, e una din principale cauze ale mancatului in exces [ 3 ]. Fii constienta de alegerile pe care le faci. Cel mai bun mod de a adopta aceasta abordare este de a-ti tine un jurnal alimentar in care sa iti notezi ce mananci. Vei vedea cum te responsabilizeaza si te face sa te gandesti de 2x inainte de a manca orice, avand totul asternut pe hartie care hartie va fi telefon, evident!

“Dieta” – Problema de conotatie

Invata sa diferentiezi pofta de foame — ai aici un articol cu 5 semne ca ti-e pofta, si nu foamecare te ajuta sa distingi intre ele. Nu sari peste micul dejun — un alt comportament descoperit recent care conduce la succes cu slabirea si mentinerea unei greutati corporale adecvate este luarea micului dejun.

Intr-un studiu publicat in Obesity  [ 4 ], revista oficiala a Societatii Mondiale de Obezitate, aproape de participanti au mentinut o pierdere in greutate de cel putin Un alt studiu pe femei supraponderale [ 5 ] a concluzionat ca parametri precum glucoza sangvina, insulina, grelina si satietatea au fost imbunatatiti in grupul cu un mic dejun mai bogat spre deosebire de grupul cu cina mai bogata, la acelasi aport caloric pe intreaga zi.

Alternativa: daca nu iti e foame nici in ruptul capului dimineata, esti mult mai eficienta si dai randament mult mai bun pe stomacul gol, pierdere în greutate închisoare doar cu o cafea sau un shake proteic, iar o masa simti ca te incetineste, nu manca micul dejun!

Tocmai pentru tine a fost inventat postul intermitent atunci, du-ti fereastra de mancare mai tarziu in zi, cand esti mai predispusa la a-ti fi foame. Consuma mai multe proteine si fibre — atat proteinele [ 678 ], cat si fibrele [ 910 ] au fost studiate si ras-studiate si s-a dovedit ca au un rol important in satietate si, implicit, in controlul greutatii.

Cu gustari proteice, bogate in fibrete putem ajuta chiar noi, daca esti din Timisoara. Alternativa: nu iti place sa mananci proteine? Mananca mai multe legume si chiar fructe pentru senzatie de satietate la aport caloric scazut. Creandu-ti aceste obiceiuri, vei reusi sa te mentii si sa nu fii nevoita Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate tii dieta iar si iar si iar… Atat discutia de mai sus, legata de cei 3 factori luata tot dintr-un studiu, apropo [ 1 ]cat si alte studii arata ca, cu cat tii mai des dieta, cu atat ai sanse mai mari sa te ingrasi la loc [ 11 ].

Care-i concluzia? Factorul biologic — homeostaza - desi lucreaza initial pentru tine in lupta contra factorilor de mediu si comportamentali, ajutandu-te sa nu iei in greutate atat de mult, dupa ce treci printr-un ciclu de ingrasare-slabire, e unul Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate factorii determinanti pentru care iei inapoi in greutate.

Poti incepe cu o dieta, dar incearca sa intelegi ce te pune sa faci si devino independent.

Cum devii independent? Un punct bun de pornire sunt cele 5 obiceiuri de mai sus. Dar fii atent ca, daca detesti exercitiile fizice, daca nu ti-e foame dimineata nici in ruptul capului si vrei sa iti mananci caloriile mai tarziu in zi sau nu iti place sa mananci proteine dintr-un oarecare motiv, nu fa lucrurile astea! Daca nu aderi la acest plan si nu il poti tine, poate sa fie el cel mai bun pe hartie, ca pentru tine e 0.

Si ai grija sa nu devii fanatic cu oricare din abordarile care par sa functioneze pentru tine.

Arde caloriile, iar acest lucru joacă un rol cheie în pierderea în greutate. Pe lângă faptul că te ajută să slăbești, exercițiul fizic a fost asociat cu multe alte beneficii, inclusiv o dispoziție îmbunătățită, oase mai puternice și un risc redus de multe boli cronice. Iată cele 8 cele mai bune exerciții pentru pierderea în greutate. Plimbarea Mersul pe jos este unul dintre cele mai bune exerciții pentru pierderea în greutate — și pentru un motiv întemeiat.

Nu te atasa prea mult de oricare dintre acestea si nu deveni inflexibil. Tu ce diete ai tinut si cum a fost? Impartaseste cu noi intr-un comentariu!

Homeostază pentru pierderea în greutate homeostază pentru pierderea în greutate

Ațiputeafiinteresat